‘Sinterklaas is niet de enige die komt dit jaar…’. De Black Friday actie van de Kruidvat is overal op sociale media te zien. Communicatie die inspeelt op de feestdagen is niets nieuws, maar de winkel in Leiden deed net een stapje extra. Echter vond het hoofdkantoor de communicatie niet zo ‘satisfying’.
Dat zelfbevrediging nog niet van zijn taboe af is, maakt Kruidvat duidelijk door het weghalen van de virale actie van de winkel in Leiden. Hoewel het seksspeeltje steeds vaker verschijnt op social media, in combinatie met de nodige studentikoze humor, mocht het niet zijn toneel pakken in deze drogisterij. Hoewel de lokale stunt vooral positieve aandacht krijgt, verzocht Kruidvat zijn filiaal het gewaagde bordje te verwijderen.
Niet passend
Dit enthousiasme wordt dan ook vaak beloond met leuke korting. Kruidvat is trotse verkoper van dit seksspeeltje. Ze zorgen vaker voor goede aanbiedingen, maar brachten nog nooit de studentikoze humor van internet over naar hun winkel. Het was een gewaagde actie, gezien het niet vanzelfsprekend is om seksspeeltjes te linken aan een kinderfeest.
“Hoewel wij wel gewend zijn om met een knipoog te communiceren. Is dit niet de humor die wij bij ons merk, een winkel voor gezinnen, vinden passen.”, vertelt persvoorlichter José Mes van Kruidvat. De positieve aandacht die de communicatie tot nu toe ontvangt, doet er niet toe volgens de drogisterij. Het weegt niet op tegen het standpunt dat het niet past bij hun doelgroep.